Fügen Ünal Şen

HAYAT HERKESE YETER

AZRA BEBEK’LE Avunamazsın…

Yok.
O kadar kolay değil, kaçamazsın.
Açta-açıkta kalmış binlerce insanın üstüne kar yağıyorken, şu an, ben bu satırları yazıyorken ve işte siz okuyorken kelime kelime, Azra Bebek’in cılız parmaklarına dokunup, ısınamazsın.
Bakışlarını gazetedeki fotoğraflardan; omuzlarını kaldırmış, gözleri kan çanağı, sakalı uzamış, elleri mor adamlardan, tülbentleri allı güllü, hırkaları el örgülü kadınlardan geçip almak, Azra Bebek’in ana kucağındaki huzurlu uykusuna çevirmek kurtarmaz seni.
O kadar kolay değil, olmaz, olmamalı.
Hem biliyorsun nasıl bir geçici avuntudur bu; yaşadın da, unuttun da…
Gölcük’te hani. Çadırkent’te. Yağmurlu bir günde Clinton’un burnunu avuçladı diye Erkan Bebek nasıl da gülümsemiştin… Sonraki günlerde Erkan Bebek giysin diye yelek örmüştün; ne oldu? Neydi değişen?
Yok…
Azra Bebek’le avunamazsın.
Yunus’un koca kahve gözleri takip eder seni; kaçamazsın. Hiç konuşmadın, elbet hiç duymadın sesini ama Yunus’un sorusundan kurtulamazsın:
“Bu ülkedeki insafsızlar izin verseydi, büyürdüm, belki bir ev yapardım yavuklumla kendim için. Delikanlı halim ince, uzun olurdu; evimin harcında da kum yerine çimento. Sahi, o üstüme bisküvi gibi unufak olup çökerken bina; ve hatta bir başka gün, bir başka yerde, bir başka bina çökecekken, siz ne yapıyordunuz.”
Van’da kar yağıyor.
Aylarca bekleyip ataması çıktı diye sevinen öğretmenler; okul bahçesinde güleç öğrencileriyle kardan adam yapmak yerine; boylu boyunca, molozların içinde…
Yok; “Kızılay çadırları dağıtıyor. Orada başka birşey var”diyerek çıkamazsın işin içinden.
Van’da
kar
yağıyor.
Gördüm, görüyorum, “Yardım Kolisi”ne cam bezi dahi yapmayacağın tişörtü sokuşturuyorsun işte. Gölcük Depremi’nde yardım olsun diye gönderilen kolilere dansöz giysisi koyan da sen miydin sahi?
“Muhalefetle- İktidar ele ele vermiş”, “Bu barış için büyük fırsat” laflarına kanıp koltuğunu rahatça yaslanamazsın. Yok öyle yağma.
Bir hafta geçmez başlarlar; şimdi ilk kim Azra Bebek’le fotoğraf çektirecek yarışındalar.
“Ama, rekor yardım toplandı TV’de akşam. Bu paralarla neler yapılır neler…” dediğini duyar gibiyim. İyi de o yardım programı yapılmasaydı, kimse vermeyecekti o paraları, toplanmayacaktı ki trilyonlar. Yardım yapmak için televizyonda ismini görmek, sesini duymak isteyenlerin ülkesi midir burası?
Öyle midir? Dürüst ol, ver cevabını…
Hem, bırakn onu, bunu. Sen asıl prematüre doğan bir bebeğin, neden hastanede, kuvezde olmadığını sor.
“1999’dan beri Deprem Vergisi ödüyoruz; ÖTV ödüyoruz. Kaç lira toplandı, neler yapıldı? Nerelere harcandı?” diye sor.
Ah, Azra Bebek’in sıcağı geçici, avunamazsın.
Hayata hazır ol…
Bir Cevap Yazın

Information

This entry was posted on 27 Ekim 2011 by in Yazılarım and tagged , , , , .

Bir Avuç Mazi

Twitter

Hata: Twitter yanıt vermedi.Lütfen birkaç dakika bekleyip bu sayfayı tazeleyin.

Instagram

SAKİNDİ EVET... #turin #italy Özen... Eskidendi, çoook eskiden #tbt#gardening #toprak #bahçe Milyonlar #iyikivarsıneren dedi sana ama yoksun. Ne acı, bu ülkede "yok" olunca "var" olunuyor çok zaman... Eskidendi, çok eskiden...#vişnelikörü #cerry Sessizdi evet... Hadi...#bycicle #bisiklet#goccia #suadiye Nasıldı o şarkı: "Kurşuni Renkler" #sezenaksu #istanbul #sea #deniz #kurşunirenkler Bize rağmen... #sunset #sunset🌅#nofilter "İçim"den geldi... Taaa içimden hem de#ataturk #mustafakemalatatürk "İstanbul'dan gitmeli"diyorlar, İstanbul'a gitmek varken... #istanbul #ensevdiğimses "İstanbul'dan gitmeli"diyorlar, İstanbul'a gitmek varken... #istanbul #bosphorus #kızkulesi #kuzeyyanımayazım#mavi Tutunmak... Benim İstanbul'um... #bosphorus #kanlıca Benim İstanbul'um... Azıcık çabayla, biraz vakit de asla İnsan kendi İstanbul'unu bulabiliyor..#istanbul #boğaz #bosphorus #sarıyer Bakış#cats #kedi
