Fügen Ünal Şen

HAYAT HERKESE YETER

BİR AVUÇ MAZİ…

O kadardı gerçekten.

Bir avuç…

Hepsi o…

Ne yaparsam yapayım, artmayan, çoğalmayan.

Artamayan, çoğalamayan…

Çocukluk anılarım, masal diye dinlediğim “an”lar, anlamını bilmediğim kelimeler, tadı sanki ve mutlaka sadece bizim aileye özel yemekler, kimilerinin komik bulduğu adetler, sarısı her şeyden fazla fotoğraflar, kırık ve titrek bir Türkçe’de can bulan RUMELİ hatiraları.

Ah benim en sevdiğim yanım.

Yarım, kanım.

Rumeli tarafım.

O kadardı gerçekten.

Bir avuç.

Hepsi o.

Bir kitap yazdım ben. Adını Bir Avuç Mazi koydum. Bir yanımla zamana kattım kendimi, bir yanımla zamanda dondum.

Arkadaşlarım, gazeteciler “Neden yazdın bu kitabı?” diyorlar.

Ben yazmadım ki…

İtiraf ediyorum işte ben değilim kitabın yazarı. Burnunu kırıştırarak gülerken sesine, soluğuna, bırakıp gelmenin hüznünü gizleyen anneannem yazdı. Birazını da Balkan Harbi zamanı Rum çetecilerin elinden yine bir Rum komşusunun yardımıyla kurtulan yüzünü hiç görmediğim büyük dedem.

Patlıcan Böreği yapıp yanına da misket üzüm koyan, biz börekleri yerken, kırık Türkçesi’yle Rumeli zamanlarını anlatan ciciannem yazdı bir de…

Yok, hayır ben yazmadım bu kitabı, gün be gün “sonsuza” yol alırken hasta yatağında “Cevriye’den ne haber?” diye soran Tetem yazdı…

Alasonya yazdı, Selanik yazdı.

Mersin ile Adana yazdı…

Ah, topyekün genlerim yazdı.

Ben onların söylediklerini yazıya dökendim sadece.

Hepsi o…

Eğer sizin de bir sorunuz varsa, ” E hadi okuduk kitabı, neyle karşılaşacağız satırlarda?” diyecek olursanız cevabım şudur:

” Mübadillerle… Giden mübadillerle ve gelenlerle… En çok da duygularla. Mutlaka savrulmuşlukla, inatla, hayatla, aşkla, hınçla, ölümle, yaşamla…”

Sonra da ekleyeceğim, “Benimkine benzemese de maziniz, aman ha kıymetini bilin. Sorun, soruşturun, köklerinizi sağlamlaştırın. Zira bir an geliyor bir de bakıyorsunuz ki size kalan sadece BİR AVUÇ MAZİ…”

2 comments on “BİR AVUÇ MAZİ…

  1. ayşe
    31 Mart 2012

    Alasonya fotoğrafı paylaşır mısınız?

Bir Cevap Yazın

Information

This entry was posted on 29 Şubat 2012 by in Yazılarım and tagged , , , , , .

Bir Avuç Mazi

Twitter

Instagram

SAKİNDİ EVET... #turin #italy Özen... Eskidendi, çoook eskiden #tbt#gardening #toprak #bahçe Milyonlar #iyikivarsıneren dedi sana ama yoksun. Ne acı, bu ülkede "yok" olunca "var" olunuyor çok zaman... Eskidendi, çok eskiden...#vişnelikörü #cerry Sessizdi evet... Hadi...#bycicle #bisiklet#goccia #suadiye Nasıldı o şarkı: "Kurşuni Renkler" #sezenaksu #istanbul #sea #deniz #kurşunirenkler Bize rağmen... #sunset #sunset🌅#nofilter "İçim"den geldi... Taaa içimden hem de#ataturk #mustafakemalatatürk "İstanbul'dan gitmeli"diyorlar, İstanbul'a gitmek varken... #istanbul #ensevdiğimses "İstanbul'dan gitmeli"diyorlar, İstanbul'a gitmek varken... #istanbul #bosphorus #kızkulesi #kuzeyyanımayazım#mavi Tutunmak... Benim İstanbul'um... #bosphorus #kanlıca Benim İstanbul'um... Azıcık çabayla, biraz vakit de asla İnsan kendi İstanbul'unu bulabiliyor..#istanbul #boğaz #bosphorus #sarıyer Bakış#cats #kedi
