Fügen Ünal Şen

HAYAT HERKESE YETER

BEN SENİN KADAR CESUR DEĞİLİM TAYFUN…

Söylüyorum işte,
ben senin kadar cesur değilim Tayfun.

Kalabalıklar içinde bir başıma kalamam. Hayata da ölüme de sen gibi dimdik bakamam…

Korkarım.

Sekiz yaş ellerimi dizime koyup örneğin, çelik soğuğuyla beni saracağını bildiğim, daha önceden hiç binmediğim helikopterin o kirli beyaz koltuğuna ilişemem.

Üşürüm Tayfun.

Ayaklarım yere de ermez hem, dengemi bulamam…

Yok, yok, o siyahlı, beyazlı kazak imkanı yok ısıtmaz beni. Eşofmanımdaki kırmızı çizgiler, ah o çizgiler, ah o kırmızı, kır.. mı.. zı…

Yapamam Tayfun, ben babamı sarmalayan kırmızı bayrağa sen gibi dimdik bakamam.

Aklımdan “Yiğit Efe’ye bisiklete binmeyi kim öğretecek?” diye geçer o an, bilirim.
Bu kalabalık çekip gidince, amcalar, dedeler, teyzeyeler, onlar bunlar yani… Herkes kendi evine çekilince, o dantel örtülü büfenin üzerine annemin öpe koklaya yerleştirdiği, çerçevesinin camından misafir odamızın yansıdığı fotoğraftaki babama…
Hani tam da kırk yaşında donup kalmış babama…
Dağda bayırda dolaşmaktan hep yanık tenli, hasret bakışlı babama…
O fotoğrafa bakmam, bakamam…

Söylüyorum işte Tayfun, ben senin kadar cesur değilim.
Annemin kucağina sığınıp ağlamak isterim ben.
Kimseleri teselli edecek gücüm yokken, ana kucağına saklanmak isterim…
Bir yandan da Yiğit Efe’yi emzirirken annem, Efe’nin süt kokulu parmaklarına dokunup usulca, öylece beklemek isterim.

Ah o soyadım…
Ne vakit söylesem bundan böyle dudaklarımı yakar…
Bayram…
İstemem bayram mayram artık.

Diyorum işte…
İstemem.

Ben senin kadar cesur değilim Tayfun.
Ürkek bir gazeteciyim ben. Ajandama adını yazıp birkaç yıl sonra kapı zilinize dokunmak, hayatta nasıl yol aldın, aldınız, Yiğit Efe’ye bisiklete binmeyi öğrettin mi diye örneğin, derslerin hep pekiyi mi diye sormak isterim ama soramam.
Bekleme beni, gelmem.
Çalmam zilinizi.

Korkak bir gazeteciyim ben…
Unutan.
Unutmaya sığınan, utanan.

2 comments on “BEN SENİN KADAR CESUR DEĞİLİM TAYFUN…

  1. nimet
    24 Mayıs 2012

    muh – te – sem.

  2. Serpil
    27 Mayıs 2012

    Ne kadar güzel yazmışsın Fügenim, o resme bakakalmıştım ben, hâlâ gözümün önünde, çok hazin

Bir Cevap Yazın

Information

This entry was posted on 24 Mayıs 2012 by in Yazılarım and tagged , , .

Bir Avuç Mazi

Twitter

Instagram

GELEN... GİDEN... #istanbul #modaburnu #yelkenli Narindi evet... Kime göre, neye göre "eğri"? Eğri ne ki? #pisa #pisatower #italy SAKİNDİ EVET... #menaggio #comolake UZAKLARDAN... @grandcanyonnps @grand.canyon @karabiber HADİ #bisiklet #cycling MİNNETLE...#izmir #izmirinişgaldenkurtuluşu #ataturk BEN YAPMADIM, DOĞA YAPTI #Natürmont... #nofilter #filtresiz #doğa #doğal DOĞAL...#nofilter #doğal #life YOL... TUTUNMAK... HADİ #bycicle @dalyan Sabahtı... Beyaz Çiğdem... ŞÜKRANLARIMLA...
