Fügen Ünal Şen

HAYAT HERKESE YETER

VEDA

 

image     14 KASIM SALI, 1950

Ne çok şeye tanık oldum, ne çok kişi çıktı hayatımdan. Sayısız hayalin gerçekleştiğini gördüm, bir o kadar hayal kırıklığının çığlığı gelip duvarlarıma vurdu.
Kimileri hiç fark etmedi beni, önemsemedi.
Var mıyım, yok muyum?
Ne zamandır buradayım?
Neden?
Sormadı, gelip geçti.
Yasaktım ben, asırlarca, yalnızlığa tutsaktım.
Kimi korktu benden, kimi hiç umursamadı. Lakin genç bir adam vardı; o bana baktı, şiirler yazdı. Dibine kadar içtiği sigarasının dumanını bana üfler ve gülümserdi geniş, geniş.
Zayıftı. Yüzü hep solgundu. Omuzlarını kaldıra, kaldıra bazen yalpalayarak yürürdü.
Ama beni hep görürdü.
Öteki yanım gibiydi.
Beni severdi. Sonra…image

“Herşey birdenbire oldu/ Birdenbire vurdu gün ışığı yere…”

O şair öldü bugün, dediği gibi birdenbire. Dün gece mi demeliyim? Bir hafta önce Ankara’da çukura düştüğünde mi?
Ya şair öldü demeli miyim?
Sahi ya, onca şair gördüm ölüp gitti, oysa hepsi dipdiri…
Şair öldü nasıl derim!
Şişli’de, Hasat Sokağı 36 sayıda oturan genç şairlerden Orhan Veli, gece Kumkapı’da, Tiyatro Caddesi’nden üzerine fenalık gelmiş ve baygın bir halde, cankurtaranla Cerrahpaşa Hastanesi’ne kaldırılmıştır. Sabaha kadar koma halinde kalan Orhan Veli, sabah ölmüştür.
Nasıl karışıyor aklım.Gazeteler Genç şair bu sabah öldü diyor.
O da inat gibi,
“Uyandım, baktım ki bir sabah/Güneş vurmuş içime/ Kuşlara, yapraklara dönmüşüm…”

Ve bu hep böyle oluyor…

16 KASIM, PERŞEMBE

Beyazıt Camii’nde cenaze namazını kılıp Cağaloğlu’na doğru yürüyüşe geçen kalabalık, yokuşta, sağlı sollu dizilmiş kitapevlerinin kepenklerinin yavaş yavaş inişini izledi…image
Ben, tahta kapımı açıp kapattım; şairi sonsuzluğa uğurladım. Şimdi Aşıyan’a, Fikret’in oraya doğru yoldalar…
“Urumeli Hisarı’na oturmuşum/Oturmuş da bir türkü tutturmuşum”diyorken o ah, ben bir kahır gibi burada çakılıyım.

 

Bir Cevap Yazın

Information

This entry was posted on 14 Kasım 2013 by in Kitaplarım and tagged , , , .

Bir Avuç Mazi

Twitter

Instagram

BALKON CANDIR ÇOCUKLUĞUMUN ÇİÇEKLERİ Görev... Sordum işte... En çok da UNUTULAN SARDUNYA'yı dinlemek isterim... #iclalaydın #unutursun #atatürk #19mayıs 
Benim için canım Çisel Onat yapmış , "Bizi el üstünde taşıyor" yazmış bir de... Ben de onu kalbimde taşıyor, bugünlerimiz için kendi "bugünlerinden" vazgeçenleri şükranla anıyorum. KURTULUŞ SAVAŞI'nın ilk propaganda afişi... içimden geldi.
Milli mücadeleye destek sağlanması amacıyla basılan afişin üstünde Osmanlıca "Halaskaran-i İslam" (İslam Kurtarıcıları) yazıyor. Afişte Mustafa Kemal Atatürk ile 13 silah arkadaşının fotoğrafları yer alıyor. Türk Bayrağı ve iki asker resminin bulunduğu afişin orta kısmında ise üzerinde 'Türk Bayrağı'ndan bir elbise bulunan sağ elinde bir kama, sol eli ile haritadaki Misak-ı Milli sınırlarını gösteren bir kadın resmi bulunuyor. Kadın resminin ayrıca Türklerin Anayurdu’nu da temsil ettiği belirtiliyor.
Taş baskı yöntemiyle basımı yapılan ve İzmit'te yaşayan Mesut Pektaş'a ailesinden kalan afiş, 3 yıl önce Samsun Kent Müzesi'ne bağışlandı. 
En üstte Mustafa Kemal Atatürk bulunuyor. 13 silah arkadaşının tahmini isimleri ise, Kazım Karabekir, İsmet İnönü, Fevzi Çakmak, Muhiddin Akyüz, Refet Bele, Cafer Tayyar Eğilmez, Cevat Çobanlı, Selahattin Adil, Halid Karsıalan, Kemaleddin Sami Gökçen, Sakallı Nureddin, Kazım Özalp ve Ali İhsan Sabis Paşalar.

ENG. 
This original poster was printed in 1919, right after Mustafa Kemal sailed off to Samsun. The Ottoman Turkish inscription reads: 'Saviors of Islam' 
The woman wrapped in Turkish flag represents the motherland of Turks; Anatolia. BURGAZ... Daima#burgazada İçimden geldi... Ses... #sezenaksu Devam... İz... Arnavutköy #istanbul #arnavutköy #bosphorus Balkon candır... #rose #gül #nofilter Her zaman... Her koşulda... Yüksel Arslan... Saygıyla...
